torsdag 23. april 2009

ABC i ord og bilder

ABC i Star Wars fortsetter denne uken også. Litt vanskelig i dag på H.
Men jeg kom på noe selv om jeg måtte "låne" noen bilder fra nettet.
Min H er for HOTH! Hoth er en planet i Star Wars filmene.
Det er en isplanet. Veldig kaldt om natten, men det går an å være der på dagtid.


Visste du at Finse brukt som sted for en kampscene der opprørsalliansen blir angripet på deres hemmelige tilholdsted på planeten Hoth. Finse ble valgt for dens passende snølandskap som var ideelt for scenen. Du kan se dette i den femte Star Wars filmen "Emperiet slår tilbake".



Mer om ABC finner du her


20 kommentarer:

Lise H sa...

Visste ikke at Finse har blitt brukt som scene i Star Wars. Det er jo ganske kult egentlig :)!

Rune Eide sa...

Jeg vet at Finse er brukt i fler filmer for den slags, men ikke akkurat denne - takk for opplysningen!

PS Ordbekreftelsen her er "maten"... - jeg må skynde meg til frokost!

HildeS sa...

Ser man det.. Vårt fagre land kan brukes til så mangt, tilogmed til filminnspilling av Star Wars.. Kult!!!

Anonym sa...

Finse er et yndet sted for filming av vinterscener, men at også Star Wars har klipp derfra ante jeg ikke. Lærer noe nytt hver eneste gang her inne hos deg!

Viola sa...

Flott bilde, men hadde nok ikke ville oppholdt meg der nattestid! :O Så kaldt som det er! Nei, jeg visste ikke at de hadde filmet på Finse. Finse er et sted jeg en dag har veldig lyst å besøke!! Ha en flott helg! :) og - heldigvis går det nå mot varmere kvelder og netter snart.. Men natta er ikke god når den blir for varm heller forresten.. :)

Hobbygåsa sa...

Så spennende! Det skal jeg tenke på neste gang jeg er på Finse. Flott H-innlegg Bulle!

Petunia sa...

Fint du kom på at du kunne bruke "Hoth"! Og det er jo veldig greit at det hadde litt med Norge å gjøre:)

Evami sa...

JEg visste at Finse er blitt brukt i StarWars og det er jo gøy:) Men jeg blir jo så imponert over alt du kan:) GLedre meg til hver fredag jeg,for å se hva du har funnet på:)

Charlotte - FO² sa...

kult!!!

Gladie sa...

Tøft! Kul H :)

amylin sa...

Tenk at det visste jeg faktisk. Det er veldig morsomt! Jeg er veldig glad i sånne fakta om filmer og serier. Ha en god helg.

FO - 2 sa...

Så stilig at noe av innspillingen foregikk på Finse! :)
Planeten Hoth minner forresten litt om Norge om vinteren... ;)

GOD HELG til DEG! :)))

Marits Hus sa...

Tøffe bilder! Også Finse da!I lille Norge!
Good helg!

ANNEPÅLANDET sa...

Du godeste, tenk at de har filmet i Norge, det visste jeg ikke. Fint H-innlegg!

Unknown sa...

Vakre bilder sjølv om du måtte låne dei!!
Eg visste ikkje at Finse har vore innspelingsstad for Star Wars scener, men det er jo kjempekult da:0)
Lærte noko nytt i dag og eg, Bulle!!
God helg

Olga T sa...

Visste inte ens var Finse fanns men nu vet jag och jag vet att där är kallt...brrrr

TorAa sa...

Flott løst denne uken også.

elle-melle sa...

Oj, dette så kaldt ut!

MineSine sa...

Finse er jo brukt noen ganger i filmer - men visste ikke at noe derfra var i Star Wars! Alt vi lærer her :-)
Flott innlegg - og god helg til deg :-)

ASSA sa...

Du er jammen flink til å komme med fine løsninger på ABC'en!